Colour my life with the chaos of trouble

Jag skulle vilja prata i det kodigaste av alla kodiska språk. Rövarspråket. Fast enklare. Där apor betyder sex. Där moneybrother betyder... sex. Där... allt betyder sex? Varför kan det inte vara så, ändå? Att det kanske funkar ibland och säga sådär djupa quotes och faktiskt tänka fan vad vackert, vad allt är vackert. Hela världen är ett jävla disco. Men det är det inte. För det finns alltid någon som klankar ner på dina drömmar, på dina tankar, på dig. Och då blir det becksvart, drömmar är åt drömmare och du är ingen drömmare. Du jobbar, kommer hem, du sover. Äter ibland. Och idiotförklarar dom glada. Ja det gör du, och det vet du också att du gör. Du hatar att du tycker så, och du hatar bitterfittan som fått dig att tänka så. Du hatar dig själv.

Visst låter det här väldigt dramatiskt?
Det är det också.
Men alla dom här känslorna får du på en och samma gång. Precis som äckelgessle sjunger.
Snabbt som bara fan. Men dom finns där.

Lucky me att jag inte gör det, för jag tror på fåniga quotes och fåniga låtar.
Och fåniga drömmar.
Men låt mig göra det då. För jag väljer väl själv hur fånigt allt ska vara i mitt liv.
Ganska fånigt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0