Dag 09 Min tro

För att göra det enkelt, jag tror inte på gud.
Men jag tycker att buddismen verkar vara en vettig. Om vi ska prata om religion vilket jag antar att vi ska.
Dock är jag döpt och konfimerad och kommer förmodligen gifta mig i kyrkan (förmodligen slottskyrkan om jag får bestämma) Men jag är inte kristen.

Jag tror nog minst på mig själv.
För att ha det överstökat.

Jag tror på sommaren?

Men om vi ska jämföra med gud, jag tror på en energi.
Ingen gubbe med skägg, det finns något som styr och håller balans i hela universum om man nu vill se det så.

Jag tror på kärleken för att vara gay.
Jag tror också på ett efterliv.
Astrologi tror jag dessutom med på.

Men gud, tror jag inte på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0