Dag 12 I min handväska

Alltså, jag vet inte om vi ska gå in på det här dvs min handväska. Den är full med massa konstig skit som ingen förstår sig på. Jag har just nu en hel del strösocker, en tesked, en almanacka, busskort (eller rättare sagt mitt ersättningskort då jag tappade bort mitt riktiga i fredags), Allt om historia tidning, en tom lunchlåda, en systemkamera, ett par vantar, cigaretter, plånboken, mitt pass, ipoden, tuggummi och en drös med pennor.

Vad kan vi dra för slutsats av det? Jo jag får plats med väldigt mycket i min väska, that's a fact.
Men jag ska förklara mig lite.

Strösockret: En dag bakade joel och jag, till adventsfikat som är vår nya tradition. Dock hade Joel glömt strösockret, så jag fick pinna iväg efter det. Och efter att vi bakat och jag skulle hem la jag strösockret i min väska. Ingen smart idé med tanke på att strösocker....påsarna (?) är inte så täta.
Teskeden: Jag har inte en aning, egentligen. Tror det var för att jag köpte risifrutti till frukost på jobbet någon dag.
Almanackan: En måste för planeraren? Vilket inte är jag så jag vet inte riktigt vad den gör där.
Busskort: Ja, jag pendlar, så kan ju vara därför den ligger där.
Allt om historia tidningen: Jag läser den när jag är på jobbet och det inte är några samtal, eller när jag äter lunch. AV någon anledning faller den mig mest i smaken då.
Lunchlådan: Jag glömmer ALLTID de tomma i väskan, vilket blir ganska klumpigt. Oftast.
Kameran: Jag gillar att fota men är för lat att grabba tag i kameraväskan.
Vantarna: DET ÄR VINTER. LIKE BRR.
Ciggen: Bad habit anyone?
Plånboken: Oväntade utgifter!
Passet: PASSA DIG! Nej men passet stödjer alltid mina dåliga vanor.
Ipoden: Ja, ett måste när man pendlar, hade DÖTT annars. Just nu är det fullsmäckt med Bruce Springsteen och Paul Simon. Och ett massa annat trevligt.
Tuggummi: Kan kännas bra att ha ibland, för att känna sig liiiiiite fräschare.
Pennorna: Jag kan erkänna att jag är lite av en kleptoman, för dom är från jobbet. Gratis är gott har någon sagt, jag tog det till mig och tog några pennor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0