Hurricane Gilbert

Jag fick en märklig insikt alldeles nyss. Väldigt märklig. På ett sätt så att nästan min hjärna delade sig.
Det kändes så!
Ungefär som vid Deja Vú, då brukar jag säga att min hjärna delar sig. För det känns faktiskt så, att den gör det.

Har ni hört låten Hurricane Gilbert? Det är Håkans låt. Så det är väl 50/50 skulle jag säga.
Jag har alltid förknippat den med en person, sen ett par år. Men ett frö såddes i huvudet och blommade ut i sin prakt för någon minut sen.Den låten handlar inte om den personen, inte alls, inte ens i närheten om så håkan skulle stå och skrika hurrrrriiiiiiiiiiicaaaaaaaneeeeee i ansiktet på henne.

Den handlar om oss, vi tre, nyår 2007.
Pusslet gick ihop. Alla bitar föll på plats.
Kändes som jag gjorde en god gärning och borde klappa mig själv på axeln.
Kanske inte.

Rosorna, tårarna, kärleken; för dom, för oss.
Jag saknar er. Eller... jag saknar dom vi var då.
Jag saknar att vara 17 år helt enkelt.

Vad skönt att veta, min vän
När du tappar förståndet
Du inser snart igen
Att det inte är första gången


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0