Vår busschaufför är en man med glatt humör

Idag hände något roligt, som jag har levt på hela kvällen mentalt.
Det var en vanlig dag på jobbet och jag satte mig som vanligt på bussen till stationen runt 14.35.
Idag var det den där snygga busschauffören som körde, han med brunt hår och fina smilgropar. Han gör mig alltid ganska glad, för han är på ett sätt som ingen annan busschaufför i kalmar är. Under bussresan var jag tvungen att hålla i mig, för han kör ganska snabbt den där busschauffören, samtidigt som jag pratade med Becca i mobilen. Jag var ganska insatt i samtalet då vi pratade om vilka festivaler vi vill gå på; vilka artister som lockar mest, vilka alternativa konserter som vi kan gå på istället och hur vi jobbar gällande dessa festivalveckor/dagar.
Men när bussen är runt baronen vaknar jag ur min dvala, jag hör någon som pratar på ett sätt som liknar kinesiska. Det närmaste jag kan likna det med är när Becca och jag får ett av våra trötta ryck och låter just såhär. Jag kollade upp och såg att dörrarna var öppna fram, så det måste ha varit någon som gick av som har gjort dessa läten. Sa något om "jadu, kalmars invånare" när Becca undrade vad jag fnissade åt. Bussen åker vidare den korta sträckan som är till stationen efter baronen. Då hör jag det igen. Kollar reflexmässigt upp på chaufförens backspegel, och där ser jag honom skratta, med ögonen på mig och fortsätter göra dessa läten. Han gjorde min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0