23 September

Godmorgon skulle jag kunna säga, men det gör jag inte, för jag gick upp ett antal timmar sen, typ 2. Det är något för jävligt att vara arbetslös. Men jag har faktiskt tre stycken  ansökningar ute just nu som jag väntar svar från. Hemtex, Bauhaus och R&D Förlag. Deltidsjobb är dom allihopa, men jag gör faktiskt vad som helst för att få något att göra. Det är som sagt, för jävligt att vara arbetslös.

Anyhow, nu ska jag berätta om något roligare.
Lars Winnerbäcks nya album, eller nya och nya, veckofärskt är det i allafall. Det blev en tidig release, istället för den 21'a September blev det den 18'e September. En glad nyhet för den som inte har mycket att göra. Alltså jag.

Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen -
Fantastiskt.
Det är så jag tänker beskriva det. Första gången jag hörde låtarna sa jag såhär;
"Det är en blandning mellan en ny Lars och gamla Lars. Musiken är annorlunda, han har inte gjort något liknande tidigare. Och texten är gamla Lars, eller ja det kommer alltid vara Lars."
Min stackars pojkvän får stå ut med mycket han. Inklusive all kärlek till Lars Winnerbäck.

Jag har redan ett par favoriter:
- Järnvägsspår
- Ett sällsynt exemplar (som han förövrigt spelade som sista låt på Peace and Love i år)
- Du min vän i livet
- Jag fattar alltihop
- Berätta hur du gör

Och jag är medveten om att det skulle vara mycket enklare att skriva "hela albumet", men vem skulle jag vara då och säga att hans låtar inte är unika? Just det.

Och här är en länk till albumet :)
http://open.spotify.com/album/0fmfJuCwf3GMVi5CqWLgnt



Tyvärr saknas 05 :<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0