Du har viljan att bli större, här är du redan stor.

Nu ska jag göra en liknelse.
Tänk dig att du klättrar upp för ett berg. Det är jobbigt. Väldigt jobbigt. Du tittar ner då och då, och ser att du kommer högre och högre upp från där du startade. Men helt plötsligt när du tittar ner en gång, så ser du någon annan kämpa med att ta sig upp på det där jävla berget. Du ger upp din kamp, toppen är ett minne blott och gör allt du kan för att hjälpa till. Men helt plötsligt är den där kämpande människan förbi dig, och du har hamnat på någon sidoavsats. En sidoavsats du egentligen inte vill hamna på.
Fan vad enkelt det är att förlora sig.
Och fan vad svårt det kan vara att ta reda på vad man vill.
Nu ska jag ta mig en funderare på ifall jag ska ta vägen nånstans, och pröva på något jag inte gjort.

Kommentarer
Postat av: Beckablondis

jag tycker att du ska sikta mot toppen igen. Och strunta i allt annat, fokusera på dig och dig och dig. För du vet det där som stör, det kallas tvivel.

2009-12-07 @ 18:11:08
URL: http://kaifighter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0