Jag har varit i alla städer

Ibland gör man misstag som att snubbla på gatan, gå in i en stolpe eller kanske råkar prata med fel person. Det känns ytterst pinsamt just det tillfället, men sen går det över. Ja, såhär kände jag i sommras när jag stod längst fram på Håkan Hellström, på Peace and Love.
Jag och Becka, och våra Winnerbäck homies gick till Utopia vid halv 5, dvs 5 timmar av väntan. Men vi dog inte av det, vi hade det så trevligt så. Anna Ternheim och Moneybrother var till vår underhållning, och det var minsann inte fyskam!
När Winnerbäck väl var över, ja då skulle Håkan Hellström inta scenen en timma senare. Då hör det till att jag har stått upp sen 21.00, och jag hade ingen chans i helvete att sätta mig ner innan Håkan då alla fjortispoppare tryckte på. Sedan drog han igång, och jag trodde att jag skulle dö, vätskebrist, MATbrist, energibrist och framför allt alkoholbrist. Det var heller ingen idé att försöka fly fältet med tanke på hur många som var där. Jag bestämde mig helt enkelt för att härda ut dom där två timmarna. Vilket jag också gjorde.
Nu kommer vi till det där lilla tillfället som var sååååå epic. Tydligen. Utopia var Peace and Loves största scen, med två jätteskärmar på varsin sida, bilder av artisten och publiken of course.
Och jag, stod där och tänkte;
"MÅSTE....KLARA......DET....... HÄR!!!"
och såg förmodligen ut som en zombie.
Plötsligt kollade jag på skärmen runtomkring de sista låtarna. "Fan, sån klänning har ju jag också".
Vem var det jag såg? Ja ni har förmodligen räknat ut att det var mig själv jag såg. Och jag i min dumhet trodde att det "enbart" var de tusentals människorna som befann sig i borlänge den kvällen skulle få se min zombieblick. Nejnej, nu säljer han en dvd i samarbete med Peace and Love. Jag är så lycklig.... NOT! : )

Kommentarer
Postat av: Mejlin

hahaha! du blir rikskändis! tänk på det! ;D

2010-01-07 @ 01:41:55
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0