Dag 11 Mina syskon

Jag har kanske inte den mest tradionella familjen, egentligen. Inte när det kommer till mina syskon.
Brukar ta några gånger för att jag ska förklara det här. Jag är yngst och har tre syskon, alla 3 är halvsyskon. Maria och Henrik har samma mamma som mig, och Stefan har samma pappa som mig. Jag är dessutom ett sladd barn. Mellan Henke och mig är det 8 år, Mia och mig är det 11 år och mellan Stefan och mig är det hela 21 år. Jag kommer ihåg att de flesta kompisarna jag hade när jag var mindre, runt 11-12 års åldern ville ha syskon som var närmare i åldern, men skillnad på 1-3 år kanske. Men jag kan säga att det har varit ganska awesome att få ha äldre syskon, jag fått uppleva mer liksom.
Jag kan väl dela upp dom 3 blodsbanden lite, så kan ni få reda på lite om var och en.

Stefan:
Han är som sagt 21 år äldre än mig, så det har väl alltid varit ganska svårt att skapa en nära relation med honom.
Men vem vet, det kanske blir bättre med tiden? Han har alltid varit lite skrämmande den där Stefan, men jag har alltid sett upp till honom. Man kan väl inte göra annat när man bara hör bra saker om honom, och så är han trots allt min bror. Han jobbar på kährs, som pappsen, och tränar ohälsosamt mycket. Golfar gör han också dessutom. Han är väldigt rolig och omtänksam, och brås otroligt mycket på pappa. Man kan nog ofta se en yngre version av pappa i honom. Om man tittar tillräckligt noga.
Jag hade en gång en nalle. En mörkbrun. Den är sen länge försvunnen, men det fanns en tid den var den viktigaste som fanns, för jag hade fått den från min storebror Stefan.

Maria:
Jag tror det är Mia som står mig närmast, egentligen, och förmodligen är det för att hon är just min syster. Varje gång jag inte vet hur jag ska göra något måste jag ringa till henne för att få hjälp/stöd för hon har alltid de bästa svaren. De mest logiska som man borde använda sig av i vilket fall.
Min musiksmak är rotad i hennes, för hon lyssnade på Green Day, RHCP, Lars Winnerbäck & Blur. Vilka är några av mina favoriter, än idag. Jag brukade dansa omkring på Mias rum och vilja lyssna på den grööööööna skivan, och med den gröna skivan menade jag Dookie med Green Day. Andra minnen jag har med Mia är när jag fick springa i Staggs trappor med henne, hur mycket mamma grät när hon skulle vara aupair i USA, varje tågresa till lund där jag fick välja vilken film jag ville utav Mia och Patrics tusentals filmer OCH framför allt när jag gjorde henne förbannad och sedan sprang upp och gömde mig på lekstugetaket för där kunde hon inta ta ner mig. Good times, good times. Maria Garpmo är det finaste storasystern man kan ha, och det älskar jag henne för.

Henrik:
Tydligen, nu på senare dar, har jag fått höra att jag förmodligen är mest Henke till sättet. Och jag kan inte heller förklara riktigt hur vi är lika heller. Henke har varit lite av min plågoande, fast in a good way. När jag var liten retade han mig hela tiden genom att kalla mig för prutten och fisen. Jag ville döda honom för det. Nu har han däremot bytt ut prutten och fisen mot raketen, för att han tycker jag är så seg. Så var det, det där med raketbränsle som jag inte ens tänker gå in på. Men min familj tycker det är väldigt roligt iallafall. Någon gång slutade Henke retas iallafall, och jag tror det var i samband att han faktiskt mognade och blev tillsammans med Marina (samma år iscensatte han att han spydde till att be till Allah, med tanke på mognad bara). Älskade att spela The Sims som jag gjorde uppe i deras lägenhet, heeela tiden. Det var riktiga tider det, när man spelade tills det laggade sönder. Henke inspirerade mig till att träna friidrott som jag gjorde under högstadiet, då var det jättekul att vara Henkes syster. För Henke kände alla, han är ju så social, och har hållit på av och till sen han var 8-9 år.  Dessutom var hans pappa och fru tränare i klubben också, vilket gjorde allt till ett stort släktkalas, eftersom mamma också har tränat friidrott. Fina tider det där. Jag har alltid sett upp till Henke (t.o.m så mycket att när jag var 8-9 år klippte håret som honom, och skröt om att han hade hoppat 600m i längdhopp). Och nu är han förlovad med Malla och bygger hus, att gå från prutten och fisen till att vara en fästman är ett lustigt hopp. Men förmodligen åt det bästa :') fär min egna skull.

Kommentarer
Postat av: Becka

så snitsigt skrivet, det där med att spy och be till allah kommer jag ihåg när du berättade :D

2010-12-11 @ 18:16:32
URL: http://kaifighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0