Söndermarken

Och det var just idag jag kände mig som mig själv igen.
För en gångs skull ville jag inte krypa ur mitt skinn och springa så fort jag kunde utan att kolla bakåt.
Jag vill vara där, och jag vill vara här. Jag har hittat hem i mig själv igen.

Varje vinter övertalar jag mig själv att den stora depressionen inte påverkar mig.
- Att vara uppe i tankar utan grund och mening är min stora depression.
Det har varit väldigt mycket sånt i vinter. Stora frågor som jag inte vill besvara, som är något av det största men som jag ändå inte vill kännas vid. Det blev ingenting.

Och även om ingen vill erkänna det, så spred jag nog lite av det där ingentinget. Mentaliteten.
Varje dag har varit tandläkarväder.
Även om munnen inte pratar samma språk som huvudet. Hjärtat.

Jag vill nog hellre springa till, än ifrån. Nu.
Hjärta. Huvud. Mun. Kropp.
Vi förstår varandra. Äntligen.


Kommentarer
Postat av: beckaaaaaa

Åh. Välkommen tillbaka! :)

2011-01-31 @ 10:10:00
URL: http://kaifighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0